helg

Nu e det lördag och jag e trött som bara den.

Har haft fina dagar den senaste tiden med fina människor.
I ondes började min dag hos Bella med mockande och mysande. :) Sen blev det en dag med Sanna. :) Vi körde till Osby, handlade, fikade, röstade och pratade.
En toppen dag med en toppen vän. Det kunde inte blir bättre!

I torsdes gick jag upp tidigt för att följa med min kära syster och älskade Colin till MAXI.
Fixat lite julklappar nu till de sockersöta barnen! :) Skönt att ha de gjort!
Men det va mycket folk men även mycket trevligt på MAXI!
Jag har världens bästa syskon, så e de bara! :)
På kvällen kom Alex hit, blev "Halv åtta hos mej", "Mammas pojkar" och lite av "Lyxfällan" :)
Malin kom me upp en runda. De va trevligt! :)

I fredes så började jag dagen med att köra upp till älskade Bella. Mockade och så. MYSIGT! :)
Sen begav jag mig till Broby där jag träffade Daniella. :)
Blev"lunch" på cafè linnea och kaffe i Daniellas hus efter de. Mycket trevligt!
Fast man inte träffas så ofta så känns de så skönt att prata med henne.
Men har man då varit vänner i x antal år så vet man var man har personen. Och det e jag vääääldigt glad över! :)
På kvällen blev det tacos med Andrè sen kollade jag på IDOL!
En hemmakväll, av riktigt kalasbra! Inte ofta man e själv en fredagkväll, men ibland behövs även de. :)

Idag har vi varit i Osby och klippt hundarnas klor. Sen blev det Ekeröd!
Nu ska jag snart börja plugga, roligare kunde man ju haft de. Men det e ett MÅSTE!
Inte länge kvar nu i skolan innan julen och jag längtar något fruktansvärt! :)
Fy tusan va ett år har gått FORT! För ett år sedan hade jag ingen aning om att jag skulle läsa till undersköterska.
Då va jag i hemtjänsten i Hästveda och det rullade på.
Men idag ångrar jag inte en sekund att jag satte mig bakom skolbänken igen.
Jag har fina klasskompisar, bra lärare, en mammii som ger ett enormt stöd, en kompis som lånar ut böcker och det bästa utav allt är att jag kommer ha en utbildning när jag e klar! :)
Och sen har jag äntligen bestämt mig vad jag ska läsa nästa år och det känns bra!
Ser framemot det och hoppas då på en trevlig termin med nya kunskaper och nya utmanningar!

I morgon e det fars dag, då blir det Ekeröd en runda och gratta daddii! :) Ska även till farfar med om jag hinner och morfar stöter jag säkert på i Ekeröd. :)
Sen blir det Hästveda på kvällen för att hjälpa till på cupen och efter det blir det en S-S kväll! :)
Säsongsfinal (eller hur de stavas) i "Ensam mamma söker". Det får man bara INTE missa! :)

Nej, nu ska jag PLUGGA! Och har jag bestämt att det ska bli så då blir det så!
Ha en trevlig helg! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback