December


Känns overkligt att skriva december. Tiden går så sjukt fort och snart är det jul! :)
Alla julsaker e nu uppe och jag trivs som fisken i vattnet.
Jag älskar julen, den e sååå mysig! :)
Jul för mig e massa mys med barnen, familjen och mina andra nära och kära!
Den första advent va vi på frukost i Ekeröd precis som vi alltid e den första advent.
På morgonen kände jag mig elak. Jag va sur, ville ingenting och bla bla bla..
Kom upp till Ekeröd och där släppte "bomben". Jag saknar de som står mig nära som har lämnat oss detta året. Det e första gången vi ska fira jul UTAN de och det känns hemskt! Frukstansvärt hemskt! Jag e van vid att köra ner till F och ta Baloo med mig. Ge henne något fint från mig och bara prata med henne. Sen är jag e van vid att plocka upp E när jag e ute och kör och ta henne me mig hem till oss i Ekeröd. Att vi äter god mat tillsammans och avslutar kvällen med en stor kram som vi alltid gjorde varje gång vi sågs. Det känns som att jag har förlorat min bästa vän. Men ändå så vet jag att hon finns där vad jag än gör.
Det går inte en dag utan dessa personerna i mitt huvud!
Mitt i all sorg och all saknad så finns det en som gör mig glad. En som får mig att känna mig stolt och lycklig. Och det är självklart Colin! Vilken favorit han e. Första gången man såg honom så fylldes hela jag av lycka!
Jag e moster på riktigt. Jag har nog inte riktigt förstått de än. Jag e så otroligt glad över att han e hos oss och att han kommer vara hos oss i jul. Det kallar jag kärlek!
"Moster" Jessica och moster Jessica - har jag egentligen något att klaga på?
De 3 finaste jag vet står mig nära. Elina, Isabell och Colin!
Och såklart Tyler. Min Tyler! :)

En annan sak me som jag kallar kärlet är såklart mina känslor till Andrè.
Om exakt 2 dagar e det 1 år sen vi träffades. Tiden har gått så fort och han har gjort mig glad!
Han har verkligen stöttat mig igenom detta året.
Ibland har man sina "dåliga" tider, men det har väl alla? Men ändå VET jag att han finns där och det e jag så otroligt glad över! Detta e bara början på vår resa tillsammans i livet..

Mycket kärlek och mycket känslor i december verkar de vara.
Igår va de 2 år sen Jenny och Martin förlovade sig. 2 ÅR! Det e helt sjukt va tiden går.
Kommer ihåg dagen hon berättade att de skulle gifta sig. Blev lite glädje tårar och glada leende. :)
Det e såna ögonblick man aldrig glömmer. :)
Och den 2 augusti -08 ska man bara inte prata om. De va LYCKA om något.
När jag stod där snett bakom och de när de sa "JA". Då kunde man inte hålla tårarna inne. :)

Ja, jag e en väldigt känslig person.
Är jag glad så visar jag det och e jag ledsen så låter jag tårana falla hur mycke de vill.
Det va en speciell person till mig som sa till mig: "Jag kan ibland bli avudsjuk på dig att du kan visa känslor så bra, du skrattar när du e glad och visar när du e ledsen"
Men det e ju sån jag e.

Nu ska jag läsa min Allers och ta de lugnt. Har ju chockat mig själv idag när det blev en tripp till IKEA. Inte alls likt mig. Va där max en timme. Det räckte GOTT och VÄL! :)
Ikväll blir det plugg, Bonde söker fru och Efterlyst!
Sista programet ikväll i Efterlyst för detta året och det gillar jag INTE!!
Längtar redan till det börjar igen. :)





Kommentarer
Postat av: Syster

Fan vad fint du skriver. Tårarna rinner när jag läser. Du är bäst systra mi!

2009-12-03 @ 10:42:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback